UPPSALA

2011-09-11
18:36:08

Hej styrelsen!
Här kommer ett par inlägg om RKUF Uppsalas styrelse! På så sätt hoppas vi att ni ska känna till lite mer om styrelsen och veta vem ni ska vända er till om ni har några frågor! Först ut är Sofia Gullberg:

Jag heter Sofia Gullberg och är 24 år och studerar första året på Masterprogrammet i Mångfaldsstudier på Uppsala Universitet. Jag har tidigare varit medlem i Informationsgruppen i stora Röda Korset och den gruppen har jag varit ute på externa uppdrag och träffat många uppsalabor som gett mig deras synpunkter på vårt arbete i Uppsala. Genom denna verksamhet har jag insett att Röda Korset är en stor och viktig samhällskraft och att lite arbete utfört av många kan göra skillnad!
Som styrelseledamot tar jag kontakt med nya medlemmar och frivilliga för att guida dem och få dem att känna sig mer välkomna i vår lokalförening. Eventuellt kommer jag att ta över nyhetsbrevet lite längre fram i höst! Jag ställer självklart också upp och stöttar mina styrelsekompisar och avlastar dom vid behov!
/Sofia

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: