UPPSALA

2011-10-04
19:06:16

Hej styrelsen!
Nu är nästan hela styrelsen presenterad här på bloggen, men först har vi bland annat kvar ett inlägg tillägnat vår ordförande Lisa Pettersson!
Jag heter Lisa Pettersson och är sedan februari ordförande här i Uppsala. Innan dess har jag suttit ett år i styrelsen som vice ordförande. Men min kärlekshistoria med Röda Korset sträcker sig ändå tillbaks till 2004 då jag först blev medlem. Jag har sedan passerat igenom olika lokalföreningar och verksamheter innan jag till slut hamnade där jag är idag.
Inom styrelsen är det jag som ska försöka ha den övergripande kollen, utan att lägga mig i för mycket, vilket är svårare än vad det kan låta för allt är ju så himla kul att det är svårt att inte lägga näsan i blöt! Men förutom det är det också jag som håller i allt som rör våra styrelsemöten i form av dagordningar och sånt, men jag sköter också kontakten med Svenska Röda Korset här i Uppsala, vår modersorganisation. Så mig hör man alltså av sig till om saker som gäller det jag nyss nämnde, eller om ens fråga inte verkar passa in på något annat ansvarsområde i styrelsen. Enklaste sättet att få tag på mig är via vår föreningsmail [email protected]
När jag inte hänger på RKUF är jag precis som alla andra i styrelsen student och är nu inne på slutklämmen. Och i stort sett alla dagar som blir över när Röda kors-mötena är avklarade så hittar man mig på ett dansgolv någonstans i Uppsala, svängandes mina lurviga till härlig swingmusik!
Jag kommer att sitta kvar som ordförande ett år till, eftersom posten sträcker sig över två år, så om du skulle vilja sitta i styrelsen med mig under nästa år, maila och berätta det!
/Lisa

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: