UPPSALA

2011-12-01
09:23:51

Att vara kommunikatör.

Som kommunikatör i RKUF Uppsala kommer du att ansvara för den övergripande kommunikationen inom RKUF Uppsala. Detta innebär att du ska sprida viktig information om exempelvis aktiviteter inom föreningen genom våra kommunikationskanaler såsom Facebook, blogg och hemsida. Utöver detta något rutinmässiga arbete så kommer du tillsammans med styrelsen ansvara för rekryteringsprocessen och se till att informationsmaterial är aktuellt och intresseväckande. Som kommunikatör kommer du även att arbeta nära tillsammans med PR-gruppen och försöka att hitta nya vägar och lösningar för oss att synas och höras!

Som du kanske förstår efter att ha läst denna uppdragsbeskrivning så är detta ett superroligt uppdrag som ger dig möjlighet att vara kreativ samtidigt som du gör nytta. Och enligt mig som också är en smula partisk så anser jag att det är världens bästa uppdrag som handlar om att låta alla veta att RKUF Uppsala är världens bästa ungdomsförbund. Det kan låta som världens roligaste och enklaste jobb, vilket det ofta också är! Uppdraget är relativt tidskrävande och var beredd på att lägga cirka fem timmar i veckan på ditt arbete, under vissa perioder kan det gälla mindre tid och under andra perioder mer. Låt dig inte avskräckas av detta utan se till att kandidera till styrelsen och posten som kommunikatör genom att maila till [email protected]. Det här har varit en fantastisk möjlighet för mig och det är en underbar känsla att känna att jag både utvecklats personligen men också fått chans att tillsammans med resterande delen av styrelsen driva föreningen framåt!

Om du har några frågor eller funderingar, tveka inte att kontakta mig antingen på telefon 0735092411 eller på [email protected]!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: